Conversion to reality

The homepage of ecotheologian Lars Larsen ("the monk")

Youtubefilms and radioprograms about me

Publicerad 2016-08-10 12:32:00 i Allmänt,

Min vän Mattia tipsade mig om följande lilla film om mig från vintern 2006/2007. Den är mycket lustig. Jag har inte vetat att den finns på youtube.
 
För dem som inte vet det finns det också en liten film på youtube om min aktion i pingstkyrkan i Jönköping vintern 2007/2008. Det jag ropar är: "Förbannad vare er västerländska levnadsstandard, den förtrycker de fattiga i världen! Förbannad vare er dubbelmoral, med ena handen hjälper ni dom fattiga, med andra handen utsuger ni tredje världen, genom er förbannade höga levnadsstandard! Förbannad vare ert horeri med staten, makten och rikedomen! Ni är skökan i uppenbarelseboken! Förbannad vare denna byggnad, den är byggd på de fattigas bekostnad! Omvänd er från rikedomen!"
 
Jag skulle nog ha ropat något om miljön och djuren också om jag gjorde detta idag. Och jag skulle inte ha ropat det där om att pingstkyrkan var skökan i uppenbarelseboken (jag tror nog att hon tillhör den, men är inte den!), och så skulle jag inte ha förbannat kyrkobyggnaden. Men annars är jag stolt över denna aktion!
 
(alla videorna under är filmade av Titti Spaltro, förutom Grahamsdaughters film)
 
Här är proffsfilmaren Antonie Frank Grahamsdaughters dokumentärfilm om mig på lite över 40 minuter, dvs. hemsidan för filmen. Filmen har engelsk undertext, och släpptes först på en internationell filmfestival i Toronto, Kanada, i december 2019, där den vann ett pris för bästa dokumentärfilm. Här är en trailer från filmen. 
 
Här finns en youtubefilm med mig som sjunger min psalm "Livsflodens sång".
 
Här finns en youtubefilm med mig som sjunger min psalm "Fången"
 
Här finns en youtubefilm med mig som sjunger min tonsättning av Walter Dan Axelssons sång "Mitt land är kusten med gamla byar". 
 
Här är mitt tjugominutersföredrag i Uppsala om "Vandrarprästen" David Petander, 13.11.2018, i tre delar (en del av mosspoeternas öppna scen:
 
         -Del 1
 
         -Del 2
 
         -Del 3
 
 
Det finns ett radioprogram som behandlar bl.a. mig, här.
 
 
Mitt föredrag "Då voro bokarna ljusa. Vilhelm Ekelund och människans längtan efter en svunnen guldålder" på Kungsholmens bibliotek 28.9.2019, en del av "Mosspoeternas öppna scen" (mosspoeterna är jag och Titti). Här är den på youtube i tre delar:
 
 
 
 
Jag sjöng också min tonsättning av Vilhelm Ekelunds dikt "Inspiration", som också filmades, den kan ses här.
 
 
Mitt föredrag "Hjalmar Ekström. Den synske skomakaren" på Kungsholmens bibliotek 30.11.2019. Här är del 1. De övriga delarna borde komma upp så småningom på youtube. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an acacemic such in both cases), is also called "The monk" (he is monk in a self-founded monastery order, Den Heliga Naturens Orden, "The Order of the Holy Nature), he calls himseld "Forest Man Snailson" because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, caves and several huts in the Flaten Nature Reserve and the Nacka Reserve. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel Publisher 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag (Free Press publisher) 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars' professions are two, cleaner and painter (buildings). He lives now in a group home for mental patients in Danderyd, at Herrgårdsvägen 25. l. One can reach him in the comments section on this homepage. His texts on this homepage are without copyright, belonging to "Public Domain".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela