Conversion to reality

The homepage of ecotheologian Lars Larsen ("the monk")

My collections of poetry

Publicerad 2016-08-10 13:21:00 i Allmänt,

(Alla skrifter jag länkar till här är gratis att läsa, om inte annat nämns. De flesta kan läsas på Internet Archive, direkt, utan att laddas ner (uppe på sidan). Dock, flera kan läsas också som nerladdningsbara Wordfiler eller PDF-filer, det är bara att kolla under "Download options" till höger, om du tycker det är klumpigt att läsa texten där uppe direkt utan nerladdning. Observera att när man läser texterna där uppe utan nerladdning, börjar texten ibland ett stycke in i boken, du måste bläddra till början om du vill läsa från början. Jag har inte lyckats korrigera detta).
 
 (Vissa skrifter existerar också som bloggar/blogginlägg)
 
 (De flesta av skrifterna kan läsas på Internet Archive (världens största bibliotek med 15 millioner gratis nerladdbara böcker), och när du kommer till texten där, ska du bara trycka på förstoringsglaset nere till höger, så kan du zooma in boken)
 
(Jag vill inte ha någonsomhelst copyright på någon av dessa skrifter, vare sig manuskript, e-böcker eller pappersböcker. Allt som jag författat tillhör "Public Domain" (samt CCO 1.0 Universal), och får fritt citeras, kopieras och spridas. Jag förbjuder inte ens folk att göra pengar på mina böcker, ty jag ska inte ha något ändå, och fattiga bör få profitera på mig. Enda undantaget är diktsamlingen som jag gav ut med Titti Spaltro på Fri Press förlag, där har förlaget och Titti copyrighten, och den kan jag inte ge vidare)
 
 
 
Samlade dikter och sånger, del 1, finns att läsa här.
 
Samlade dikter och sånger, II, finnas att läsa här.
 
Samlade dikter III, finns att läsa här.
 
Diktsamlingen "Över floden mig", 2007, utgiven på eget förlag i pappersform, finns att läsa på denna sida.
 
Diktsamlingen: "Trädet" 2007, finns att läsa här,
 
Diktsamlingen "Nationalromantiska sånger till Sverige", 2007, finns att läsa här .
 
"Kristna dikter och psalmer", 2007, kan läsas här.
 
"Sånt där. Mina humordikter" 2007-2008, kan läsas här.
 
Diktsamlingen "Gråt", 2007/2015, finns att läsa  här.
 
Diktsamlingen "Morgondrömmar" 2014, handskriven minidiktsamling, kan läsas här.
 
Diktsamlingen "Det som lever i skymning. Utvalda dikter och sånger 2005-2017" (2017), som finns att läsa på denna sida.(visningen av texten på Internet Archive börjar mitt i, du kan bläddra till bokens början)
 
Diktsamlingen "Naturens återkomst" (Förlag: Fri Press, 2018) tillsammans med flickvännen Titti Spaltro. Finns ej att läsa på nätet, men min del av boken finns i diktsamlingen "Det som lever i skymning" ovan. Kan köpas av Fri Press förlag. 
 
Diktsamlingen "Strödda dikter, del 1: 2006-2018" (2020), kan läsas här.
 
Diktsamlingen "Strödda dikter, del 2: 2006-2018" (2020), kan läsas här.
 
Diktsamlingen "Strödda dikter, del 3: 2018-2023" (2023), kan läsas här. 
 
Diktsamlingen "Dikter 2018-2019" (2020), kan läsas här.
 
Diktsamlingen "En musdiktsamling" (2023), kan läsas här
 
Diktsamlingen "Visioner av en högre värld" (2023) kan läsas här
 
Diktsamlingen "Kenosis. Dikter om den andliga fattigdomen" (2023) kan läsas här
 
 
 
Mina minidiktsamlingar 2010-2011 + från 2024:
 
"Naturuppståndelsens visor", som finns att läsa här. 
 
"Silverskeppet. Ljusa elegier till avsked", som finns att läsa här
 
"Dödens ocean", som finns att läsa här. 
 
"Yeschua", som finns att läsa här
 
"Yeschuas comeback", som finns att läsa här. 
 
"Balalaiku. Dikter", som finns att läsa här
 
"Fem Versberättelser", som finns att läsa här.
 
"Andevärldens sång", som finns att läsa här.
 
Diktsamlingen "Mina senaste dikter. Minidiktsamling" (2024) kan läsas här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an acacemic such in both cases), is also called "The monk" (he is monk in a self-founded monastery order, Den Heliga Naturens Orden, "The Order of the Holy Nature), he calls himseld "Forest Man Snailson" because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, caves and several huts in the Flaten Nature Reserve and the Nacka Reserve. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel Publisher 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag (Free Press publisher) 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars' professions are two, cleaner and painter (buildings). He lives now in a group home for mental patients in Danderyd, at Herrgårdsvägen 25. l. One can reach him in the comments section on this homepage. His texts on this homepage are without copyright, belonging to "Public Domain".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela