Conversion to reality

The homepage of ecotheologian Lars Larsen ("the monk")

Till vänner och journalister: Jag har hoppat av offentligheten

Publicerad 2016-08-23 17:40:00 i Allmänt,

(skrivet 14.1.2020)
 
Den 18.12.2019 hoppade jag av offentligheten, för gott, så är avsikten. Jag kollar inte längre min Facebookprofil, ej heller mejlen, förutom i absoluta nödfall. Min gamla mobiltelefon gick sönder för ett år sedan, och jag kommer inte att köpa en ny. Det går alltså inte att få tag i mig, annat än genom att stöta på mig tillfälligt på gatan eller på andliga träffpunkter som kyrkor, bibliotek och McDonald's (ja, det är en andlig träffpunkt det ock!)
 
Jag bor nu i skogen igen, som hemlös tiggarmunk. På heltid. Relationen med Titti Spaltro är bruten. 
 
Jag ställer inte upp på några intervjuer, nekar till fortsatt inblandning i dokumentärfilmen om mig som filmaren Antonie Frank vill offentliggöra (det får gå med den som det går, jag vill inte riskera att bli en kändis), och kommer inte längre att ha några officiella föreläsningar på bibliotek. 
 
Härefter lever jag på botten, det ljuvliga gräsrotsliv som hundar och fåglar lever i, och jag flyr allt kändisskap som pesten, och skulle jag mot förmodan bli känd, och störas av det, går jag i landsflykt, till ett land där jag kan få vara i fred. Hälsa detta till Antonie Frank. Hon gör dock som hon vill med filmen om mig, jag har skrivit under på att den får offentliggöras. 
 
Om någon vill veta något om mig, kommer jag bara att hänvisa till mina skrifter på nätet, där står mer än nog för den nyfikne. Något sensationsmakeri vill jag inte veta av. 
 
Här är mitt avskedsinlägg på bloggen "Skogsmannen", min senaste och sista blogg, någonsin. Jag har skrivit för mycket på nätet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an acacemic such in both cases), is also called "The monk" (he is monk in a self-founded monastery order, Den Heliga Naturens Orden, "The Order of the Holy Nature), he calls himseld "Forest Man Snailson" because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, caves and several huts in the Flaten Nature Reserve and the Nacka Reserve. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel Publisher 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag (Free Press publisher) 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars' professions are two, cleaner and painter (buildings). He lives now in a group home for mental patients in Danderyd, at Herrgårdsvägen 25. l. One can reach him in the comments section on this homepage. His texts on this homepage are without copyright, belonging to "Public Domain".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela