Conversion to reality

The homepage of ecotheologian Lars Larsen ("the monk")

My most important writings

Publicerad 2016-08-23 18:52:00 i Allmänt,

(For those who want to use translation programs on my Internet Archive texts, you can easily do it if you use the "Full text" version of the text which is in the list of different versions of the text, down to the right. You can copy easily from this text, and put it into a translation program, or use even more efficient methods that I'm unaware of)
 
(here is a translation program where you can translate pretty much simultaneously)
 
 
* * * 
 
(Alla skrifter här går att läsa gratis på Internet Archive, (världens största bibliotek med 15 millioner gratis nerladdbara böcker), om det av någon anledning inte går att läsa dem i den stora svarta rutan där uppe (på Internet Archive), kan de läsas också som nerladdningsbara PDF-filer, det är bara att kolla under "Download options" nere till höger, och trycka på "PDF". Om du vill läsa texten där uppe i stora svarta rutan, ska du bara trycka på förstoringsglaset nere till höger, så kan du zooma in texten)
 
(Jag vill inte ha någonsomhelst copyright på någon av dessa skrifter, vare sig manuskript, e-böcker eller pappersböcker. Allt som jag författat tillhör "Public Domain" (samt CCO 1.0 Universal), och får fritt citeras, kopieras och spridas. Jag förbjuder inte ens folk att göra pengar på mina böcker, ty jag ska inte ha något ändå, och fattiga bör få profitera på mig. Enda undantaget är diktsamlingen som jag gav ut med Titti Spaltro på Fri Press förlag, där har förlaget och Titti copyrighten, och den kan jag inte ge vidare)
 
* * *
 
Predikningar
 
"Min viktigaste predikan" (2019), kan läsas här. (kan på Internet Archive läsas enbart som Word-fil, kolla i "Download options" till höger, "Word Documents".) In english here.
 
 
 
Filosofiska skrifter:
 
Mitt ekofilosofiska verk "Åter till det vilda. En uppgörelse med civilisationen" (2017), finns att läsa här. En engelsk version av boken, "Reclaiming our wild origins. A radical critique of civilization", kan läsas här. Det här är min viktigaste bok och mitt ekofilosofiska huvudverk.
 
 
"Djurismen. Del 1: Essäer från Wildmanbloggen", 2018, en ekofilosofisk skrift, kan läsas här
 
 
"Djurismen. Del 2: Essäer från "För naturens skull-bloggen", 2018, en ekofilosofisk skrift, kan läsas här
 
 
"Paradisisk mikrolivsfilosofi", 2018, en naturfilosofisk skrift med naturmystiska, naturromantiska drag, kan läsas här
 
 
"Dödens väsen. En tanatologi (lära om döden), 2018, en ekofilosofisk och teologisk skrift, kan läsas här.
 
 
"Paradisisk arbetsfilosofi", 2018, en skrift om arbetets filosofi, kan läsas här.
 
 
"Paradiset. En bok om himlen", 2018, en ekofilosofisk skrift om naturens paradis, både det jordiska och det himmelska, kan läsas här.
 
 
 
 
 
 
Teologiska skrifter:
 
 
Den djurteologiska skriften "Animal Coeleste. En kerubteologi", 2018, kan läsas här.
 
 
 "Något om sadhun, helgon och heliga dårar", 2018, en teologisk skrift, kan läsas här.
 
 
Boken "Djurisk teologi. Paradisets återkomst", 2010 finns att läsa här (tryck på PDF under Download Options). Man kan även beställa pappersboken av mig, meddela mig om du vill ha den på naturensbarn(at)yahoo.com, den kostar 100 kronor, och pengarna kan sättas på min förläggare Mats Barrdunges kontonummer: 11973131021. (Nordea). Det här är mitt ekoteologiska huvudverk.
 
 
"Systematisk teologi. Ett försök till ekologisk helhetsåskådning", 2019, kan läsas här
 
 
"Tröstebok för de som snart ska dö", 2019, kan läsas här
 
 
"Tankar om allas frälsning, samlade och översatta av Lars Larsen", 2014, kan läsas här
 

 

 
Skönlitterära skrifter:
 
Diktsamlingen "Naturens återkomst" (Förlag: Fri Press, 2018) tillsammans med flickvännen Titti Spaltro. Finns ej att läsa på nätet, men min del av boken finns i diktsamlingen "Det som lever i skymning" ovan. Kan köpas av Fri Press förlag. 
 
Diktsamlingen "Morgondrömmar" (2014) kan läsas här.
 
 
 
 
Politiskt-samhällsfilosofiska skrifter:
 
Civilisationens kollaps (2018) kan läsas här.
 
 
 
 
Psykiatriska skrifter:
 
Mitt antipsykiatriska verk "För mentalpatienters mänskliga rättigheter", 2018, finns att läsa här.
 
 
 
_ _ _ _
 
För ett fullständigt arkiv av mina skrifter samt bibliografi, se här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an acacemic such in both cases), is also called "The monk" (he is monk in a self-founded monastery order, Den Heliga Naturens Orden, "The Order of the Holy Nature), he calls himseld "Forest Man Snailson" because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, caves and several huts in the Flaten Nature Reserve and the Nacka Reserve. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel Publisher 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag (Free Press publisher) 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars' professions are two, cleaner and painter (buildings). He lives now in a group home for mental patients in Danderyd, at Herrgårdsvägen 25. l. One can reach him in the comments section on this homepage. His texts on this homepage are without copyright, belonging to "Public Domain".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela